Corona - Veilig naar de fysiotherapeut doe je zo

Sinds vrijdag 1 mei kunnen we weer voorzichtig opschalen met het behandelen van patiënten in de praktijk, wel nog onder omstandigheden die anders zijn dan u gewend bent. Zo maken we in eerste instantie alleen afspraken op afstand, via de telefoon of een videoverbinding. Naar aanleiding van dat gesprek bepalen we de vervolgstappen. Als u, of iemand in uw gezin, symptomen heeft van corona dan zullen we bijvoorbeeld beeldbellen of stellen we het even uit. Als het voor uw zorg noodzakelijk is, en het ook veilig en verantwoord kan, plannen we wel een behandeling in de praktijk.

• De 2e schuifdeur van de Noorderbrink is dicht. U dient aan te bellen en dan zal de deur voor u geopend worden. De bel vindt u links bij de bellen/brievenbussen van de bewoners.
  • Neem uw eigen badhanddoek mee
  • Kom alleen en kom niet te vroeg. Alleen zo kunnen we het aantal patiënten in de wachtruimte beperken. Mocht u toch afhankelijk zijn van een ander, dan vragen wij deze persoon te wachten buiten de Noorderbrink
  • Ga voor het bezoek aan de praktijk thuis naar het toilet. De toiletten in de praktijk zijn niet in gebruik.
  • Bij symptomen van verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, moeilijk ademen en/of koorts (>38 gr.) blijft u thuis. Ook als één van uw huisgenoten één of meerdere bovenstaande symptomen heeft blijft u thuis.

Als het nodig is, maakt de fysiotherapeut gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen. Mogelijk vragen we u ook om een mondkapje te dragen. In de praktijk houdt iedereen zo veel mogelijk 1,5 meter afstand van elkaar.

Samen doen we er alles aan om verspreiding van het coronavirus te voorkomen: uw fysiotherapeut vertelt u welke fysiotherapeutische zorg mogelijk is. We vertrouwen erop dat u begrip heeft voor de maatregelen.

Team Douglas Fysiotherapie

veilig naar de fysiotherapeut